Grynasis pelningumo koeficientas (Net Profit Ratio)

Grynasis pelningumo koeficientas (Net Profit or Net Income Ratio) arba trumpiau tiesiog grynasis pelningumas tai rodiklis kuris apskaičiuojamas padalinant grynojo pelno (net profit, net income) dydį iš pardavimų (net sales, revenue) apimties. Duomenis rodikliui suskaičiuoti lengvai rasite įmonės pelno (nuostolių) ataskaitoje. Šis rodiklis kartu pasako labai mažai ir tuo pačiu ir labai daug. Daug todėl, kad grynasis pelningumas parodo koks yra įmonės veiklos efektyvumas įmonės savininkų akimis. Taip yra kadangi grynasis pelnas tai pelnas kurį savininkai gali naudoti savo nuožiūra. Mažai rodiklis pasako, kadangi jo dydį įtakoja daug skirtingų faktorių, tad pasakyti ką nors konkrečiau apie įmonę praktiškai nėra įmanoma. Galima teigti, kad tai tiesiog rodiklis kuris parodo galutinio įmonės veiklos rezultato pelningumą, angliškai jis dar vadinamas „bottom line“ rodikliu. Nepaisant jo trūkumų jis yra vienas svarbiausių rodiklių teikiant ataskaitas įmonės akcininkams dėl aukščiau paminėtos priežasties. Be šio rodiklio yra visa serija kitų rodiklių, kurie lygina įmonės grynąjį pelną jau su kitais svarbiais finansiniais dydžiais, tai būtų RO (return on) rodiklių grupė, kuriai priklauso tokie gerai žinomi rodikliai kaip ROA (turto pelningumas arba grąža) , ROI (investicijų pelningumas arba grąža) ir kiti. Tad, tam tikra, prasme šį pelningumo rodiklį galime kartu laikyti ir priklausančių investicinių rodiklių grupei.
 
 
Pateiktame pavyzdyje matome, kad įmonė kurios pardavimai 4’171’00 eurai, o grynasis pelnas 446‘400 eurai, pasiekė 10.7% grynąjį pelningumą, arba kitaip pasakius, kiekvienas įmonės pardavimų euras atneša 11 centų grynojo pelno.
 
 


 

 

 
{jcomments on}

Palikite komentarą

Žvaigždute (*) pažymėti laukeliai yra privalomi ir turi būti užpildyti. Komentaruose naudoti HTML kodą yra draudžiama.